Żeby praca z samochodem była dopuszczalna, muszą znajdować się w nim dwa źródła prądu. Jednym z nich będzie silnik spalinowy razem z akumulatorem, w jakim miejscu znajduje się syntetyczne źródło energii. Drugim jest alternator bądź też, w starszych modelach, prądnica. Energia czerpana jest z nich naprzemienne, gwarantując jej dostępność w czasie zmiennej pracy stworzonego przez nas samochodu. Gdy pobierana jest ona z silnika oraz akumulatora, prądnica lub ewentualnie akumulator nie pracują.
Działa to również w drugim kierunku. Akumulator odpowiada ze dostarczanie energii samochodowym obwodom elektrycznym, gdy silnik będzie wyłączony, lub także prędkość obrotowa wału korbowego jest zbyt niska, żeby uruchomiła się prądnica - znacznie więcej o akumulatorach wolno odszukać na Akumulator litowy LiFePO4 100ah. Właśnie dlatego też w czasie rozruchu silnika jedynym źródłem zasilania będzie akumulator. To on pozwala na pracę rozrusznika oraz układu zapłonowego, co gwarantuje uruchomienie wozu. Akumulator zwiększa także komfort w trakcie dłuższego postoju. To jemu zawdzięczamy szansę posłuchania radia w samochodzie, gdy silnik jest wyłączony.